Voice Recognition extension without Google Dialogue

You can use AppyBuilder Code Editor, see more here

Olá Scorpion, sua extensão não está funcionando mais no Android 9. Fica dando esse erro “Error From Server”. Você saberia dizer o que pode ser? Não funciona mais.

Está travando agora Scorpion, O que será que é??? Erro From Server…

i experienced the same problem. how did you fix it?

Shouldn’t set a permission above Android 9 to use the microphone?

Unfortunately, I do not have an Android 9 phone to test the extension. Please try different options to determine which function is not working. For example, if EnableGoogleDialog = true is works?

Very good :smiley: I’ve been needing to hide the dialogue box to make my voice assistant

Não consertei a extensão simplesmente parou de funcionar.

Não funciona nada…Tenho um aplicativo construído inteiramente com sua extensão. Simplesmente parou de funcionar.

Não está funcionando sem a caixa de diálogo do Google. Poxa vida eu adorava essa extensão.

Write exactly what message appears and at what moment.

thank you for the extension bro

Error From Server ou Erro no servidor…

Aparece logo quando início a aplicação…

:slight_smile: And what does your application do when it launches? If you want help, you need to describe the problem in more detail. 1- completely and accurately copy the system message so that I can look for it in the google documentation. 2 - determine when performing which function, your application stops working. And how does this relate to my extension.

A mensagem de erro é essa…

Essa legenda em vermelho é aquele bloco que você colocou para aparecer os erros.
Sem erros ela nem aparecia… Agora ela aparece logo ao iniciar a aplicação.

Me parece Scorpion que é o “Enable Offline Preference” eu desativando isso ele funciona. Bom agora você já tem uma boa pista.

In the description on the Android 9 (API level 28), no changes are announced for the Speech Recognition class. Also in the developer community, I did not find information about the occurrence of such errors. I don’t know how to help you. :frowning:

Constatei… é sim o Preffer Offline. Quando deixo true da esse erro. Sem conexão com a internet ele não vai funcionar. Que pena.:man_shrugging:t2:

If PreferOffLine=false, meaning that either network or offline recognition engines may be used. In other words, if the Internet is disconnected, then recognition continues to work.